jag tror ju på livet före döden, du har fått ditt liv så lev det

Har hunnit åka tåg 17 timmar till morfar och Unni för att fira jul och oldemors 85:e födelsedag. Åkt 16 timmars tåg hem (utan paus någonstans..aldrig mer) och dagen därpå fira Susanna eftersom hon äntligen fyllde 18. Nu sitter jag här på nyårsafton och läser igenom andras bloggresuméer och tänker igenom mitt eget 2012. Och efter att ha kollat igenom otaliga bildmappar, läst anteckningar i telefonen och dokument på datorn så undrar jag hur man definierar ett bra år. Mitt år har varit en karusell, jag har gråtit och skrattat, bott utanför min egen kropp, fått tillbaka kontakten med vänner, förlorat kontakten med andra. Fått nya minnen och kommit fram till att det här är ju livet. Ett bra år är väl inte ett år där man är glad hela tiden, för sånt finns inte. Men att man tänker på dom bra sakerna som hände före de jobbiga betyder väl ändå att man kan skatta sig lycklig. Det kan bli bättre, det kan bli sämre men det är inget tänk jag vill fastna i. 2013 kan bli hursomhelst, och det där med att inte veta vart man kommer vara om ett halvår är läskigt men ändå så himla skönt. 
 
 
Mitt | |
Upp