Winter Wonderland

 
I fredags åkte jag, Fredrik och Linnéa till Hyde Park och kollade in Winter Wonderland. Kanske som Jul på Liseberg fast lite mer hysteri och "fest". Mysigt och häftigt hur som helst. 
 
Om vi ska snacka lite allvar då, så har jag bestämt mig för att flytta hem till Sverige om ca 3 veckor. Har ingen plan egentligen. Lämna London? JA klart jag grubblar. Har grubblat så mycket. Är det för tidigt? Men tid är en definitionsfråga. Trots att jag "bara" varit här i 3 månader hittills så känns det som ett liv. Klart att det blir något helt annat att lämna allt man har, all trygghet, sitt kontaktnät, sin valuta, sitt språk, sitt hem för något främmande och osäkert. Man börjar ju på noll. Och ändå har jag lyckats skaffa mig en vardag här. Det är jag stolt över. Och jag har haft så kul här och lärt mig så mycket. Jag är inte olycklig här men jag känner mig bara klar med det här livet. För nu iallafall. 
 
Nu vill jag hem ett tag. Fira jul, gå till kyrkan, andas, vara med min familj, träffa mina vänner, vara själv. Så får vi se vad som händer sen.
 
Mitt | |
Upp