Bråvalla -14

 
På torsdagmorgon åkte vi till Norrköping, med tung packning men så pepp på helgen.
 
 
Vi hade en timme på oss att sätta upp tältet innan Markus Krunegård spelade, vi hann precis! Brukar inte lyssna så mycket på honom så blev positivt överraskad - sjukt bra spelning.
 
 
Nästa var Ron Pope, hans röst alltså <3
 
 
Minns inte riktigt vad vi gjorde efter det (tror att vi såg en bit av Den Svenska Björnstammen) men här iallafall innan den spelningen som jag var mest pepp för - Lana Del Rey.
 
 
Så jäkla bra var det. Hon började med Cola och körde typ alla låtar jag hoppades på: Blue Jeans, Body Electric, Ultraviolence, Ride, Born to Die, Video Games, West Coast, Summertime Sadness, Young and Beautiful och så National Anthem. Filmade inte så mycket för ville få ut så mycket som möjligt av den timmen utan att vara distraherad av något. Skulle göra om det här tusen miljarders gånger. 
 
 
Senare var det Sam Smith som nog delar första platsen med Lana. Han sjöng som en gud och stämningen var så himla fin inne i tältet. 
 
 
På fredagen var det strålande sol på dagen så vi åkte in till stan och slogs av hur fint det är i Norrköping. När vi skulle dra oss tillbaka började regnet och åskan, så vi stannade kvar ett par timmar. Var så tacksam att vi inte var på området när blixten slog ner.. 
 

Resten av kvällen regnade det till och från men det spelar ju ingen roll när man är fylld av världsbra musik. Hängde lite i tältet och lyssnade på massa fina män hehe. 
 
 
Fredagens höjdpunkt var nog Veronica Maggio för 1. man kan inte låta bli att bli glad av hennes låtar 2. man kan skriksjunga med till allt 3. Håkan Hellström kom in och sjöng Hela Huset. Därav suddiga bilder. Har nog aldrig dansat och hoppat så mycket som då.
 
 
Sen såg vi Kings of Leon på avstånd pga så jäkla mycket folk och sen några låtar av Placebo. Vi var rätt frusna så vi gick till tältet och då hör vi Running Up That Hill och jag ville gråta av lycka för trodde inte att dom skulle spela den. Så fint avslut på den dagen. 
 
 
NONONO och Hurula. Efter det såg vi Bastille som jag tyvärr inte tog en enda bild på, men det var iallafall hur bra som helst.  

 
The War on Drugs. Mycket instrumentalt vilket jag gillar. 
 
 
Vi avslutade kvällen och festivalen med Kanye West. Han körde halva spelningen med en diamant/stenmask i ansiktet, bara en sån grej. Rätt självgod människa haha men det tycker jag gott han kan få vara. Bästa var nog Bound 2 bara för jag älskar den låten så mycket.
 
Är så glad att vi flängde runt mellan spelningarna för var imponerad av varenda en. Dagarna var fullproppade, har inte ens fått med allt nu som vi såg.. Ville gråta när jag vaknade upp på söndagen och insåg att det var slut. Musikupplevelser är verkligen värt att lägga pengar på. Livets liv alltså.
 
Mitt | |
Upp