en kombination av överkänslighet och respekt för livet

Måste bara slå ett slag för Lena Olins sommarprat i P1. Vilken människa!
 
Annars då? Gick på semester i fredags och inledde den med en helg i Stockholm tillsammans med tre favoritpersoner. Det var längesen vi alla hängde över en hel helg så det var mysigt, bara grejen att sova tillsammans? Älskar. 
Har i övrigt inte mycket planerat under mina två veckors semester vilket känns väldigt skönt. Tänker att jag ska passa på att bara vara. Det får bli som det blir, det är inte så noga. 
 
Det finns så mycket annat jag vill säga och skriva men jag är rädd att välja fel ord. Igårkväll var jag så arg, så trött och less på att man ska behöva försvara sig för att man är feminist, förklara varför man tycker att alla människor har samma värde och att man ska behöva lyssna på personer som inleder en mening med "jag är inte rasist men dom..." Hatar det jävla 'vi och dom'. Pratar vi om objekt eller människor? Orkar inte ursäkta och förklara någonting som bara är ren medmänsklighet. Hur kan man förklara logiskt tänkande och jag vet inte, har du ett jävla hjärta? 
 
Jaja, det kanske kommer gå fram någon gång. Det gör väl det. Bara inte i den takt man önskar. 
Mitt | |
#1 - - sus:

bästa kloka pippi <3

Upp