2017

Det känns som att jag egentligen inte vet vart jag ska börja men på något sätt delar man (läs: jag) ju ändå in sitt liv likt kapitel. Och ett sådant måste vara när jag packade ihop min älskade lilla lägga på Väster för att börja om i en annan lägenhet.
 
Det blev i alla fall sommar och jag och Erik åt den första middagen i nya läggan. Det tog ett tag att trivas men nu älskar jag det som blivit vårt hem.
 
Jag och mamma firade in sommarlovet och den sista tentan.
 
Bästa Sally, som jag träffar alltför sällan. Är det något jag vill bli bättre på under 2018 så e d fan att ba ta tag i vänner, hålla i dom och träffa dom så mkt det går.
 
En av de första helgerna på sommaren var det storkalas för Eriks syskon som tagit examen och studenten. Jag fick träffa hans mostrar, kusiner, morbröder, faster osv osv the list goes on. Blir så glad när jag tänker på att jag får vara en del av hans släkt också, det är fan fint.
 
Jag och Linnéa såg Coldplay tillsammans med ett fint gäng. Kan typ inte fatta att det tog så många år tills jag fick tummen ur och äntligen såg dom live. Kände mig euforiskt genom hela spelningen och glömde bort allt annat för en stund.
 
Hade picknick med syskonen en fin sommardag.
 
Följde med till Olivias drömmiga sommarställe för ett dygn och träffade gullisarna som jag ser alltför sällan sedan vi tog studenten. Ett riktigt fint dygn.
 
Det blommade för fullt utanför lägenheten <3
 
Hade en riktigt fin och drömmig helg med Linnéa och Susanna. Vi hyrde en stuga i Höljes över en helg och promenerade, åt god mat, pratade högt och lågt om allt och fyllde på med energi. Norra Värmland är faktiskt så-fantastiskt-fint.
 

Jag fyllde år och blev firad i förskott (jobbade ihjäl mig på själva födelsedagen) av de bästa jag vet.
 
Hade en sånt jäkla superdygn med lilla gänget i Susannas stuga.
 
<3
 
Hade några lediga dagar från jobbet så satte mig på tåget ner till Skåne, där f&f har sommarstuga. Bilden ovan är från Hovs Hallar, mellan Båstad och Torekov, vilket nog är ett av de finaste ställena jag vet.
 
Julia, jag och Erik kunde inte följa med när de andra i familjen åkte till Norge så vi körde en egen tripp några veckor senare. Det var fint såklart. Så glad över att få visa Erik Høylandet. Längtar efter att åka dit igen och saknar min morfar och alla andra så mkt så det gör ont.
 
Erik och jag firade in det sista av sommaren genom att åka till London. Det var första gången vi reste så tillsammans och det vara SÅ MYSIGT och kul. Tack för att du är du i love u so much.
Tanken var att vi skulle hälsa på Linnéa men så bestämde hon sig för att flytta till Sverige (OMG) så vi missade varandra. Fick förmånen att bo i hennes gamla lägga, det var varmaste veckan på sommaren och så fin helg.
 
OCH SEN VAR HON I GÖTET. Åkte dit en helg och hängde med mina fina kloka gulliga fantastiska (alla superlativ som finns) bästa vänner.
 
Firade att Hanna fått lägenhet i Örebro. Hurra!!!
 
Helt plötsligt blev det höst. Vi var i Lungvik hos Eriks mamma och tog den första och sista båtturen för året.
 
Skrev en helvetes hemtenta och firade med öl när den var klar!
 
Kalas hemma i Lungvik!
 
Erica och finaste Leslie som jag fått lära känna under året :-) did I mention I love dogs. Och Erica förstås.
 
Hej hej gulligaste person jag vet
 
Jag och Erik åkte till Huskvarna för att fira farmor och farfar som fyllt år. Det bästa med det är helt klart att få hänga med Ambros och andra gulliga plus äta pga ingen kan ordna fika som farmor.
 
Sen blev det jul och jag firade som vanligt med min familj, lugnt tempo, massa fika och god mat you know the drill. Har inte träffat Oliver sedan juldagen dock, grinar :-((((((( Sen åkte jag till Uppsala med Erik för att hänga med hans släkt. Det var så mysigt, massa hundkramar och bebismys. Efterfrågar mer hundar och bebisar i mitt liv förövrigt.
 
I den här vevan flyttade Erik in också! Jag vaknade den första januari med ett sånt lyckorus jag inte känt på länge (ok kanske mest för att jag var frisk från magsjuka!) och kände att det här blir ett fint år.
 
Har sedan ett par veckor tillbaka lämnat universitetet för att ha praktik resten av terminen! It's exciting and terrifying. Såklart. Tänk att det är det här jag ska göra sen?? Fast känner mig faktiskt så säker på (och glad över) att det är det här jag vill göra. Vi tar det därifrån!
Puss
 
Mitt | |
Upp